Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på vare købt på www.bolighuset-ry.dk ejes af

Bolighuset Ry ApS
Kyhnsvej 6
DK-8680 Ry
Tlf: +45 86891066
Mail: mail@bolighuset-ry.dk

Alle aftaler indgås på dansk.

PERSONDATAPOLITIK
Du kan læse vores persondatapolitik her

BETALING OG LEVERING
Vi modtager betaling med:

  • Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • Eurocard
  • JCB
  • UnionPay

Du kan ikke betale med gavekort på www.bolighuset-ry.dk.

Priserne er angivet i danske kroner. Alle priser på www.bolighuset-ry.dk er inkl. moms. Prisen for fragt lægges oveni prisen. Du vælger fragtform i slutningen af betalingsforløbet. Vi trækker først beløbet, når varen afsendes. Er der tale om en specialfremstillet vare, trækkes betalingen, når udførelsen påbegyndes.

Har du bestilt flere varer, og er en af varerne i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når den afsendes.

LEVERINGSTID
På alle varer, der kan købes på www.bolighuset-ry.dk er der angivet en forventet leveringstid. Vi tager forbehold for, at en vare kan blive midlertidig udsolgt, en vare kan være solgt til anden side før din ordre behandles eller der kan være forsinkelser hos Bolighuset Rys leverandører. Skulle dette ske, kontakter vi dig med en ny leveringstid.

  • Varer, som er på lager i Bolighuset Ry: 5-8 hverdage
  • Bestillingsvarer, som er på lager hos vores leverandører: 1-4 uger.
  • Ordreproduceret vare, der ikke er på lager hos vores leverandører og/eller større møbler: 5-8 uger.
  • Særlige bestillingsvarer: 8-24 uger

I ferieperioder vil der være forlænget leveringstid.

FRAGT
Varen bliver leveret med Post Danmark eller fragtmand.

Vi leverer til kunder bosat i hele Danmark med undtagelse af ikke brofaste øer, Grønland og Færøerne. Ønsker du levering til ikke brofaste øer i Danmark skal dette aftales skriftligt med Bolighuset Ry, og der vil forekomme en merpris i fragt.

Vi sælger til alle lande i EU, men vi leverer kun i Danmark til brofaste øer.

LEVERINGSMULIGHEDER:
Vi leverer pakker med PostNord, fragtmand og via egne chauffører efter aftale.

Du får gratis fragt på www.bolighuset-ry.dk med levering af PostNord eller fragtmænd til kantsten, når du handler for over 5.000 kr. Handler du for under 5.000 kr. tilbyder vi følgende leveringsmuligheder:

  • PostNord uden omdeling:
    Gælder mindre varer; boligtilbehør, sideborde, trådreoler m.m.
  • Fragtmand til kantsten:
    Gælder større varer, såsom stole, borde, sofaer m.m.
  • Bolighuset Ry egne chauffører mod ekstra fragtomkostninger
    Få dine vare leveret med Bolighusets egne chauffører efter aftale. De vil levere dine møbler, bære møbler ind/op, samt tage emballagen med retur. Denne leveringsmulighed er gældende for kunder bosat i udvalgte postnumre i Midt- og Østjylland.

Afhentes pakken på posthuset ikke rettidigt eller er du kommet til at opgive forkert adresse ved bestilling, har Bolighuset Ry ret til at opkræve et fragtgebyr for ekstra levering svarende til de udgifter, Bolighuset Ry har for genlevering.

Du er også velkommen til at afhente dine varer efter aftale hos Bolighuset Ry, Kyhnsvej 6, 8680 Ry i hverdage kl. 10.00 – 17.30 og lørdage 10.00 – 14.00. Varerne skal hentes inden for 14 dage fra de er meldt klar til afhentning. Såfremt varen ikke er afhentet inden for den angivne frist, tager Bolighuset Ry et gebyr på 20 kr. pr. dag svarende til de udgifter, Bolighuset Ry har ved opbevaring af varerne.

MODTAGELSE AF VARER/FRAGTSKADER:
Risikoen for varer købt hos www.bolighuset-ry.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Alle transportskader skal meddeles hurtigst muligt, dog senest inden for 2 hverdage til Bolighuset Ry på mail@bolighuset-ry.dk eller 86 89 10 66.

Vi anbefaler, at du ved modtagelse af pakken, tjekker pakkens stand. Det er vigtigt, at du gør fragtmanden opmærksom på eventuelle skader og det bliver dokumenteret på fragtbrevet.

Såfremt du er i tvivl om der er skader på din pakke, skal du på fragtbrevet kvittere og angive, at du har ”modtaget med forbehold”.

Ved mistanke om fragtskader skal du:

  • Tage billeder af den modtaget pakke
  • Beholde emballagen
  • Kontakte Bolighuset Ry

AFBESTILLING
Ønsker du at afbestille eller annullere din ordre, skal dette gøres samme dag, som bestillingen er foretaget. Du annullerer din ordre ved at sende en mail til mail@bolighuset-ry.dk mærket AFBESTILLING, samt tydelig angivelse af ordrenummer og bestillingstidspunktet. Sker dette ikke inden varen er blevet sendt, er der tale om en fortrydelsessag.

Fortrydelsesret
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.bolighuset-ry.dk og ikke ved køb i vores fysiske butik. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Du har ret til at fortryde en aftale indenfor 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, dog ikke transportøren, får varen i fysisk besiddelse.

Har du bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du har dog ikke fortrydelsesret ved køb af:

  • specialfremstillet produkter med et tydeligt personligt præg
  • varer hvor plombering er brugt
  • varer som bærer tegn af at have været i brug

SÅDAN UDNYTTER DU FORTRYDELSESRETTEN
Du fortryder, ved at give os besked om, at du fortryder. Du skal sende os en mail til mail@bolighuset-ry.dk, hvor du oplyser, at du fortryder. Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen eller ved at undlade at hente den, uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

RETURNERING AF VAREN OG RETUROMKOSTNINGER
Hvis du fortryder købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Brug gerne vores returseddel, som du finder her ›› Returseddel Bolighuset Ry.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returneringen af varerne.

Returvaren skal sendes til:

Bolighuset Ry
Kyhnsvej 6
8680 Ry

Mrk. Returnering, samt ordre/fakturanummer

Varer såsom boligtilbehør, sideborde, trådreoler m.m., som er leveret med PostNord, kan ligeledes returneres med PostNord.

Større varer, såsom stole, borde, sofaer m.m., som er leveret med fragtmand til kantsten, skal ligeledes returneres med fragtmand.

Har du fået leveret dine varer med Bolighuset Rys egne fragtmænd, kan du returnere dine varer og få dem afhentet mod et fragtgebyr på 750 kr.

TILBAGEBETALING AF PENGENE
Når du fortryder et køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder evt. leveringsomkostninger.

Delvis fortrydelse: Det gælder dog ikke, hvis du har købt flere varer i en ordre og du kun fortryder en del af dit køb. I sådanne tilfælde refunderer vi ikke leveringsomkostningerne.

Har du valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.

Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du fortryder. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

AFPRØVNING AF VAREN OG EMBALLAGE
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Du må derfor ikke samle møbler, bryde plomberingen og lignende. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den, samt er i original emballage. Varer, som modtages uden forsvarlig og original emballage og derfor må omemballeres, vil blive påkrævet et beløb svarende til den udgift, Bolighuset Ry har.

Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

REKLAMATION – Hvis der er noget galt med varen
Hvis der er en mangel ved en vare, fx en materiale- eller fabrikationsfejl, finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på mail@bolighuset-ry.dk eller 86891066. Du skal oplyse ordre eller faktura nummer.

Vi beder dig om at oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan downloade her ›› Reklamationsseddel Bolighuset Ry. Det er ikke et krav, men det gør det lettere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden på reklamationen.

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

KLAGEADGANG
Kan vi ikke blive enige om behandling af reklamationen, kan du evt. indgive en klage til Center for klageløsning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk. Klagen kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.minsag.forbrug.dk.

Få hjælp til indretning

BOOK ET PERSONLIGT MØDE
Har du mistet overblikket over din indretning? Skal du flytte? Eller mangler du sparring og inspiration til at knække koden i din indretning? Få råd, hjælp og vejledning af vores indretningsarkitekt. Vi tilbyder indretningshjælp til private og erhverv.
Gry Dinesen — Indretningsarkitekt og sælger
Vi har altid følt os i trygge hænder hos Bolighuset Ry. Vi har fået en god og kyndig vejledning af medarbejderne og møbler til konkurrencedygtige priser. Alt i alt er vi meget glade for at komme i Bolighuset Ry – og vi har ved flere lejligheder anbefalet venner, familie og kollegaer at lægge vejen forbi.
Helle, Skanderborg
Jeg kører gerne til Ry for at få lige den tand bedre oplevelse. Jeg har tidligere købt en reol, som jeg fik leveret og monteret. Det var en super god oplevelse. Det var et meget flot arbejde, montøren lavede og det gik overraskende hurtigt - og så var han meget venlig.
Helle, Silkeborg
Bolighuset Ry står for mig som garant for kvalitet og kundeservice i topklasse – og endda til meget konkurrencedygtige priser. Jeg købte stole med levering i København. Lige fra bestilling til levering fik jeg en kyndig og imødekommende vejledning. Det er ikke sidste gang, jeg handler hos Bolighuset Ry.
Frands, København
Vi besøgte Bolighuset Ry i forbindelse med et arrangement, hvor flere leverandører var tilstede. Selve butikken er flot indrettet og inspirerende. Vi var helt forundrede over butikkens størrelse – udefra ser den ret lille ud, men når man træder ind, er man pludselig i et stort mekka af flotte møbler og boligtilbehør.
Karin og Jesper, Herning
Fra det øjeblik man træder ind ad døren hos Bolighuset Ry, favnes man af en helt særlig atmosfære. Man er omgivet af spændende boligtilbehør, et stort og flot udvalg af kvalitetsmøbler og samtidig bliver man imødekommet af et serviceminded personale.
Jette og Bo, Grenaa